Microneedle

Autoriseret filler og Botox behandler

Microneedle

Hvad er microneedle?

Microneedle er en metode til effektivt at forbedre hudens kvalitet. Behandlingen foretages med et elektrisk apparat- en skinpen, der ved hjælp af nåle perforerer huden og afsætter over 1000 mikrohuller i sekundet. Hullerne lukkes efter ganske kort tid og medfører ikke sårdannelse. Metoden svarer til dermaroller, men skinpennens kontruktion betyder, at der lettere kan behandles områder som overlæbe, omkring øjnene samt på og omrking næsen. Samtidig giver skinpennen mulighed for, at varierer nålenes dybde (0,25 mm -1,5 mm) afhængig af, hvor der behandles, hvilket skåner udsatte hudpartier og minimerer risikoen for bivirkninger. Ved pæcist at styre dybde, afstand, frekvens og mønster af nålestikkene, stimuleres huden til, at producere mere kollagen og elastin i de områder der behandles. Huden remodelleres, hvorved den fremtræder yngre, glattere og friskere. Microneedle anvendes til behandling af acnear, forbrændinger, strækmærker, fregner og pigmentpletter, linjer og rynker, ruhed og porrestørrelse samt til, at udglatte og give huden glød.

Hvor hurtigt ses effekten?

Idet processen foregår naturligt i huden, indtræder effekten løbende over uger og op til 3 måneder efter behandlingen.

Afhængig af hvilket område der behandles, anbefales det, at man får 2-5 behandlinger med 4-8 ugers interval, for at opnå det bedste resultat. Som hovedregel gælder, at jo sværere hudforandring, jo flere microneedle-behandlinger skal der til.

Hvem egner sig til behandlingen?

Microneedle egner sig til sikker brug, uanset hudtype og på alle dele af kroppen. Behandlingen kan modsat mange andre behandlinger gives under graviditet og amning. Hertil kommer, at microneedle er helt fri for kemikalier og nervegifte, og derfor kan anvendes af personer, der er tøvende overfor disse typer af hudforbedrende behandlinger. Der behandles ikke hvis du har herpes, bakteriel eller svampe infektion i behandlingsområdet.

Er der særlige forholdsregler forud for microneedle?

Hvis der behandles læbenært, og du har tendens til herpes/forkølelsessår, kan dette give anledniing til forebyggende behandling, da microneedle kan fremprovokere udbrud. Fortæl derfor behandleren, hvis du tidligere har haft forkølelsessår.

Hvordan foregår microneedle?

Du bør møde til behandling uden make-up, hvis du skal behandles i ansigtet.

1. Huden afrenses for hudfedt

2. Huden peeles for døde hudceller

3. Huden desinficeres med sprit

4. Der påføres nærende behandlingsserum (valges efter hudtype)

5. Microneedle foretages med cirkulerende, horizontale og vertikale strøg henover behandlingsområdet.

6. Huden påføres kølende maske

7. Afsluttende pleje

Behandlingen varer ca. 45 minutter.

Hvordan er efterforløbet?

Umiddelbart efter behandlingen kan der forekomme rødme, stikken og brændende fornemmelse i huden. Herefter kan huden føles tør og let hævet. Dette vil gradvist aftage i løbet af 1-3 dage. Undgå at kradse, gnide og pille i huden umiddelbart efter behandlingen. Undgå aktiviteter, der forårsager svedproduktion i behandlingsområdet i timerne efter behandlingen. Anvend ikke skrubbecreme eller exfolierende rensebørste i dagene efter behandlingen. Sørg for at holde huden ren og fri for bakterier og rens med almindeligt vand og mild ansigtsrens. Sørg for at holde huden gennemfugtet, gerne med PHA serum. Undgå at udsætte huden for direkte sollys og eller solarie, og anvend dagligt solbeskyttelse minimum faktor 20 den første uge efter behandlingen.

Er der bivirkninger til behandlingen?

Risiko for skade på huden er minimal. Arvævsdannelse efter behandlingen ses derfor meget sjældent.  Som ved alle invasive behandlinger, er der en lille risiko for infektion. Denne risiko mindskes ved, at følge instruktionerne for efterbehandling.

KLINIKKEN ER REGISTRERET HOS STYRELSEN FOR PATIENTSIKKERHED

Strandvejen 142 , 2900 Hellrup

Email: info@midaseclinic.dk

Tlf nr: +45 39461781

CVR-nr: 33616546

Følg os

Man - Fre: 09:00 - 20:00

Lørdag og Søndag efter aftale

© Copyright. All Rights Reserved.